General conditions of electricity supply
The supply of electric energy begins with the conclusion of the Agreement. This happens by signing the Application for joining with the specified number of the Commercial Offer chosen by the consumer.
The Consumer must have concluded an Agreement with the Distribution System Operator to which the Consumer's facilities are connected;
The electricity supplier must have concluded an Agreement with the relevant Distribution System Operator;
The consumer is a party to the current contracts:
on the provision of services for the distribution (transmission) of electric energy;
on the supply of electric energy to the consumer or on the supply of electric energy by the supplier of universal services, or on the supply of electric energy by the "last resort" supplier;
on the provision of commercial electricity metering services, except for cases when the role of commercial metering service provider is performed by the system operator to whose networks this consumer is connected
For all commercial metering points at the consumer's facility(s), where electricity is (planned) to be supplied, a contract has been concluded with a commercial metering service provider on the provision of commercial electricity metering services;
There is no fact of termination/suspension of the supply of electric energy or the provision of services for the distribution (transmission) of electric energy in cases provided for by legislation in the field of energy;
There are no overdue arrears under contracts for the supply of electricity or for the provision of distribution/transmission system services.
Contact details of information and consultation centers and call centers of retail market participants
Посилання на веб-сторінки операторів системи розподілу:
ПАТ "ЧЕРКАСИОБЛЕНЕРГО"
-
Кол-центр
Телефон
(0472) 33-87-87
(093) 170-40-57
(050) 434-87-87
(067) 690-48-48
Email callcenter@cherkasyoblenergo.com
-
Інформаційно-консультаційний центр
Адреса 18002 м.Черкаси
Телефон
(0472) 37-95-10
(0472) 37-44-90
(0472) 37-28-56
(0472) 33-57-44
Email ikc@cherkasyoblenergo.com
ПАТ "ЗАПОРІЖЖЯОБЛЕНЕРГО"
-
Кол-центр
тел.: (0) 800-304-502
-
Інформаційно-консультаційний центр
адреса: вул. Поштова, 73, м. Запоріжжя, 69002.
Тел. +38 061 228 51 00 (додатковий 89-94, 53-71), е-mail: ikc@zoe.com.ua.
АК "ХАРКІВОБЛЕНЕРГО"
-
Кол-центр
тел.: 057 34 24 413 Укртелеком, 050 05 40 413 Водафон,
067 23 40 413 Київстар, 063 05 40 413 Лайфселл, 0 800 508 413
ПрАТ ДТЕК Одеські електромережі"
-
Кол-центр
Для стаціонарних телефонів+38 (048) 705 90 90
Окрема лінія для юридичних клієнтів:+38 (066) 750 90 90
Для мобільних телефонів+38 (068) 750 90 90+38 (095) 750 90 90+38 (073) 750 90 90
-
Інформаційно-консультаційний центр
Телефон:
+38 (048) 705 90 90
E-mail:
ПрАТ "ЕК "ХЕРСОНОБЛЕНЕРГО"
-
Кол-центр
48-06-20 (для м. Херсона). 0-800-500-629
ПрАТ "ВОЛИНЬОБЛЕНЕРГО"
Кол-центр
0 800 21 01 31 – безкоштовно на території України;
+38 0332 78 24 24 – згідно з діючими тарифами міського та міжміського зв'язку;
+38 0332 78 48 48 – згідно з діючими тарифами міського та міжміського зв'язку;
+38 068 478 48 48 – згідно з діючими тарифами міського та міжміського зв'язку;
+38 095 478 48 48 – згідно з діючими тарифами міського та міжміського зв'язку.
support@energy.volyn.ua - єдина електронна скринька для прийому повідомлень.
-
Інформаційно-консультаційний центр
43023, м. Луцьк, вул. Яремчука Назарія, 4.
тел.: (0332) 283533
е-mail: ikc@energy.volyn.ua
ПрАТ «ДТЕК КИЇВСЬКІ ЕЛЕКТРОМЕРЕЖІ»
Кол-центр
Для стаціонарних телефонів1588
Окрема лінія для юридичних клієнтів:+38 (044) 201 5858
Для мобільних телефонів+38 (044) 202 1588+38 (067) 210 1588+38 (050) 210 1588+38 (073) 202 1588
Дзвінки згідно з тарифами мобільних операторів0 800 501 588
-
Інформаційно-консультаційний центр
04080 м. Київ, вул. Новокостянтинівська, 20
Телефон:+38 (044) 202 15 88
E-mail:kem@dtek.com
ПрАТ «ДТЕК КИЇВСЬКІ РЕГІОНАЛЬНІ ЕЛЕКТРОМЕРЕЖІ»
Кол-центр
+38 (044) 459 07 40
Окрема лінія для юридичних клієнтів:+38 (050) 495 70 40
Для мобільних телефонів+38 (067) 495 70 40+38 (099) 495 70 40+38 (093) 495 70 40
Дзвінки згідно з тарифами мобільних операторів0 800 400 740
Інформаційно-консультаційний центр
Список ІКЦ за посиланням:
https://www.dtek-krem.com.ua/ua/service-centers
ПАТ "ВІННИЦЯОБЛЕНЕРГО"
Кол-центр:
0 (800) 217-217
(0432) 65-95-95
21050, м. Вiнниця, вул. Магістратська, 2
E-mail:
ВАТ "ТЕРНОПІЛЬОБЛЕНЕРГО"
Кол-центр:
цілодобово за номером 0-800-50-90-40
Адреси ЦОК за посиланням:
https://www.toe.com.ua/news/121
Список ІКЦ за посиланням:
https://www.toe.com.ua/news/51
АТ "ЧЕРНІВЦІОБЛЕНЕРГО"
Колл-центр працює цілодобово
тел. (0372) 584-980
тел. (099) 230-99-00
тел. (067) 230-99-00
Email: call-center@oe.cv.ua
Email канцелярії: kanc@oe.cv.ua
ПАТ "ПРИКАРПАТТЯОБЛЕНЕРГО"
Кол-центр:
0800-50-40-20 (безкоштовно зі стаціонарних та мобільних номерів телефонів)
або (0342) 59-40-20
e-mail: call-centr@oe.if.ua (для подання письмових звернень)
ЦОК:
Адреса: м.Івано-Франківськ, вул.Надрічна 4-Б, офіс 2
ІКЦ:Україна, м. Івано-Франківськ, вул. Надрічна, 4Б, офіс 2.
Тел. (0342) 59-45-59, (0342) 59-45-45 –«телефон довіри»
Е-mail: iks@oe.if.ua
ПАТ "ЛЬВІВОБЛЕНЕРГО"
Кол-центр:
номер 0-800-30-15-68 (безкоштовно) або 067-333-15-68, 050-460-15-68, 093-170-15-68, (032) 290-75-68 (тарифи оператора), за номером 5068 (дзвінок платний)
ЦОК:
0-800-30-15-68 (безкоштовно) або 067-333-15-68, 050-460-15-68, 093-170-15-68, (032) 290-75-68 (тарифи оператора)
ІКЦ:
Тел.: (032) 239-21-26; (032) 239-21-29; (032) 239-24-58.
Адреса: 79052, м. Львів, вул. Сяйво, 10;
електронна пошта: https://loe-central.idoc.com.ua/journal;
ПАТ "ПОЛТАВАОБЛЕНЕРГО"
Кол-центр:
097-202-02-07 (багатоканальний) – безкоштовно в мережі Київстар;
050-305-99-10 (багатоканальний) – безкоштовно в мережі Vodafone;
093-170-25-33 (багатоканальний) – безкоштовно в мережі Lifecell;
(0532) 510-910 (багатоканальний) – згідно з діючими тарифами міського та міжміського зв’язку;
0800-305-035 (багатоканальний) – безкоштовно на території України
call_center@poe.pl.ua – єдина електронна скринька для прийому повідомлень
ІКЦ:
36022, м. Полтава, вул. Старий Поділ, 5.
тел.: (0532) 510-565, 510-732, (0532) 510-564, 516-485,
e-mail:
info01@poe.pl.ua, info02@poe.pl.ua, info03@poe.pl.ua, info04@poe.pl.ua, info05@poe.pl.ua
АТ "ЖИТОМИРОБЛЕНЕРГО"
Кол-центр:
Тел.: (0412)55-92-82; 0800-30-92-82;
067-155-92-82; 095-655-92-82
Електронна пошта:
ІКЦ:
тел.: (0412)40-21-36
40-21-27
Електронна пошта:
ПАТ "РІВНЕОБЛЕНЕРГО"
Кол-центр 24/7:
тел.: (067)620-44-11, (050)490-44-11, (0362)69-45-55
Ел. пошта Contact@roe.vsei.ua
ІКЦ:
(0362) 63-34-48
(067) 363-50-73
АТ "ХМЕЛЬНИЦЬКОБЛЕНЕРГО"
КОЛ-ЦЕНТР
цілодобово
тел.: 067 250 50 62; 066 650 50 62; 0 800 50 50 62; 0 382 75 52 00
ПАТ "ЧЕРНІГІВОБЛЕНЕРГО"
https://chernigivoblenergo.com.ua/
Кол-центр:
тел.: 0-800-210-310, 0-462-772-901
електронна пошта: kanc@energy.cn.ua
ІКЦ:
14000, м. Чернігів, вул. Гонча, 40, телефон: (0462) 654-107
ПАТ "КІРОВОГРАДОБЛЕНЕРГО"
Кол-центр:
цілодобово
0-800-501-148 – безкоштовно на території України
(050) 488-80-63 – безкоштовно в мережі Vodafone
(067) 521-15-70 – безкоштовно в мережі Київстар
call-center@kiroe.com.ua – електронна скринька для прийому повідомлень
ІКЦ:
м. Кропивницький, вул. Велика Перспективна, 78, приміщення Центру обслуговування споживачів, робоче вікно №14 та кабінет №305.
тел. (0522)-35-68-20
e-mail: ікс_кое@kiroe.com.ua
ПАТ "СУМИОБЛЕНЕРГО"
Кол-центр:
0(800) 300-247 (безкоштовний для стаціонарних та мобільних телефонів)
(0542) 659-659 (цілодобово)
call_center@soe.com.ua
ІКЦ:
(542) 659-532
АТ "ДТЕК ДНІПРОВСЬКІ ЕЛЕКТРОМЕРЕЖІ"
Кол-центр:
Для стаціонарних телефонів(056) 790 99 00
Окрема лінія для юридичних клієнтів:+38 (067) 522 21 12
Для мобільних телефонів+38 (066) 790 99 00+38 (067) 790 99 00+38 (063) 790 99 00
Дзвінки згідно з тарифами мобільних операторів0 800 301 497
ІКЦ:
49111 м. Дніпро, шосе Запорізьке, 22
e-mail: dnem@dtek.com
АТ "МИКОЛАЇВОБЛЕНЕРГО"
Кол-центр:
(093) 170-30-79
(067) 690-40-09
(0512) 53-06-61
(за тарифом оператора)
0 (800) 504-001 (безкоштовно)
ІКЦ:
м. Миколаїв, вул. Погранична, 94А, 54055
тел.: (0512) 53-95-18
електронна пошта: kcpreee@energy.mk.ua
ПАТ "ЗАКАРПАТТЯОБЛЕНЕРГО"
Кол-центр
0-800-50-16-20
цілодобова лінія
Інформаційно-
консультаційний центр
(0312) 61-94-96
в робочий час
АТ "ДТЕК ДОНЕЦЬКІ ЕЛЕКТРОМЕРЕЖІ"
http://donetskoblenergo.dn.ua/
Кол-центр:
Окрема лінія для юридичних клієнтів:+38 (067) 885 48 89
Для мобільних телефонів+38 (096) 450 0 473+38 (099) 450 0 473+38 (063) 450 0 473
Дзвінки згідно з тарифами мобільних операторів0 800 500 473
ІКЦ:
Електронна пошта: dem@dtek.com, dem_priemnaya@dtek.com, телефон: +380 (50) 456 09 84
ДП "РЕГІОНАЛЬНІ ЕЛЕКТРИЧНІ МЕРЕЖІ"
Центральний регіон
Місто: Київ
Приймальня: +38 (044) 206-62-80
Західний регіон
Східний регіон
E-mail: kanc@meregi.com
ДП ЕЛЕКТРИЧНИХ МЕРЕЖ ПАТ "АТОМСЕРВІС"
Кол-центр:
тел.: (805136) 5-64-68
e-mail: callcentre@dpem.mk.ua
Інформаційно-консультаційний центр:
тел. 05136-5-5071
ПАТ "ПЕЕМ "ЦЕНТРАЛЬНА ЕНЕРГЕТИЧНА КОМПАНІЯ"
Call-центр (цілодобово):
Телефони:
(067) 541-30-78
(067) 560-67-90
(050) 411-82-35
(056) 736 25 30
0 800 300 015
E-mail: call_center@cek.dp.ua
Інформаційно-консультаційний центр:
Телефон: (0562) 33-38-43
E-mail: ikc@cek.dp.ua
ТОВ "ЛУГАНСЬКЕ ЕНЕРГЕТИЧНЕ ОБ’ЄДНАННЯ"
ТОВ «ДТЕК ВИСОКОВОЛЬТНІ МЕРЕЖІ»
ІКЦ:
E-mail: vm-priemnaya@dtek.com
ПрАТ «ДТЕК ПЕМ-ЕНЕРГОВУГІЛЛЯ»
ІКЦ:
E-mail: Pes_priemnaya@dtek.com
АТ "УКРЗАЛІЗНИЦЯ"
Контакт – центр
телефон 0800-5000-58
Tariffs for electric energy
Tariffs for the supply of electricity are specified in our commercial offers in the section
But we note that our company also takes an individual approach to each Consumer! Calculation of the cost of electricity in each case is carried out individually!
The price of electricity consists of:
The weighted average price of electricity purchase in all market segments according to the hourly electricity consumption schedule;
The tariff for the Provider's services (which takes into account financial guarantees and security in various market segments, payment of regulatory contributions (NCRE KP), payment for RKO and other costs);
The tariff of the Electric Power Transmission System Operator (NEC Ukrenergo) is approved by the resolution of the National Energy Regulatory Commission of the KP for the relevant accounting period;
The tariff of the Distribution System Operator according to the voltage class and approved by the resolution of the National Energy Regulatory Commission of the KP for the relevant billing period (for consumers who have chosen a commercial offer that stipulates payment for the distribution of electricity through the Electricity Supplier).
Components of the electricity tariff
Indicators of the quality of electricity supply services and compensation amounts
Quality standards for the provision of electricity supply services
From October 24, 2018 , the Procedure for ensuring quality standards of electricity supply and providing compensation to consumers for their non-compliance , approved by the Resolution of the NCRECP dated June 12, 2018 No. 375 (hereinafter referred to as the Procedure), entered into force. This Procedure introduces general and guaranteed quality standards for the provision of services, establishes the procedure for provision and amounts of compensation to consumers for non-compliance with guaranteed standards.
The guaranteed quality standards for the provision of electricity supply services include:
In case of non-compliance with the guaranteed quality standards for the provision of electricity supply services, the energy supplier or electricity distribution company shall pay compensation to the consumer (the customer – in the case of non-compliance with the guaranteed quality standards during connection to the electric networks).
We draw your attention to the fact that the energy supplier or electricity distribution company pays the consumer (the customer - in case of non-compliance with the guaranteed quality standards for the provision of services for connecting to electric networks) compensation for non-compliance with the guaranteed quality standards of electricity supply services by taking into account the amount of the corresponding compensation as an advance payment for the consumed electricity energy for the next billing period, and in the event of non-compliance with the guaranteed standards during connection to electric networks - in the first billing period after the conclusion of the contract for the supply or use of electric energy. The energy supplier or the electricity distribution company is obliged to inform the consumer about providing him with compensation by indicating it in the bill for electricity payment, or in the consumer's "personal account" on the official website of the energy supplier or electricity distribution company (if available), or by letter on official letterhead before the settlement is completed the period in which the compensation is accrued.
Compensation for non-compliance with the guaranteed quality standards of the provision of electricity services is not provided in cases where the non-compliance with the guaranteed quality standards of the provision of electricity services was caused by proven:
1. Force majeure circumstances;
2. Consumer actions that led to a delay in the provision of services or an emergency interruption in electricity supply in distribution networks;
3. Actions of third parties, which led to an emergency interruption in electricity supply in distribution networks;
4. Using schedules and emergency systems to reduce electricity consumption in order to prevent disruptions to the operation of the unified energy system of Ukraine.
The general procedure for removing readings of measuring devices and payment for consumed electric energy
Screening is carried out by the ASKOE operator designated by the consumer in accordance with the Code of Commercial Accounting.
Payment of the cost of consumed electrical energy is made by the Consumer exclusively by transferring funds to the Supplier's account. The payment is considered to have been made after the entire amount of funds payable for the purchased electric energy has been received in the Supplier's account in accordance with the terms of the contract. The Supplier's account is indicated in the Supplier's payment documents, including in case of its change. Payment of the Supplier's invoice must be made by the Consumer within the term specified in the invoice, which cannot be less than 5 (five) working days from the moment of receipt by the Consumer.
If the Consumer has not made the payment within the terms stipulated in the commercial offer, the Supplier has the right to take measures to stop the supply of electric energy to the Consumer in the manner determined by PRREE.
Example-clarification of invoicing
Information on the share of each energy source used for the production of electricity by the ETZ PP in 2022
Information on the share of each energy source used for the production of electricity by the ETZ PP in 2023
